سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسن نصرالله فرزند اسلام - رسانه




دانش را بجویید تا راه یابید . [امام علی علیه السلام] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
اوقات شرعی
کل بازدیدها:263986 .:. بازدید امروز:2
موضوعات نوشته ها

لینک به لوگوی من
حسن نصرالله فرزند اسلام - رسانه

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • حسن نصرالله فرزند اسلام نویسنده: محمد جواد
    چهارشنبه 85/4/28 ساعت 2:50 صبح

    شما نمی‌دانید امروز با چه کسی می‌جنگید. شما با فرزندان محمد (ص)، علی، حسن و حسین(ع) و با اهل بیت رسول خدا و اصحاب او وارد جنگ شده‌اید. شما با قومی می‌جنگید که ایمانی فراتر و برتر از همه انسان‌های این کره خاکی دارد.       پیام سید حسن نصرالله پس از حمله اسراییل به لبنان

    امام موسی صدر اولین جرقه مبارزه

    سید حسن نصرالله متولد ۳۱ اگوست ۱۹۶۰ روستای البزوریه در جنوب لبنان است. پدرش «عبدالکریم» سبزی و میوه‌فروشی می‌کرد و حسن برای کمک به پدر به دکان وی رفت‌ و آمد داشت، در دکان و بر سینه دیوار آن، عکس امام موسی‌صدر آویزان بود. عکسی که اولین جرقه های محبت موسی صدر و جنبش امل را که آن زمان به جنبش محرومان معروف بود در دل سید حسن روشن کرد. با اینکه با هیچ‌یک از علمای دینی آن‌وقت در ارتباط نبود و خانواده‌اش هم، یک خانواده دینی شاخص نبود، ولی سیدحسن نوجوان، علاقه‌مند به دین بود و این علاقه در حیطه انجام فرایض معمول مانند نماز و روزه محدود نبود، او فراتر از این‌ها هم می‌رفت. این علاقه وی را واداشت که با سن کمی که داشت در سال 1976 به نجف برود و تحصیلات حوزوی خود را در آنجا آغاز کند. در سال 1978 به لبنان بازگشت و در مدرسه الامام المنتظر(عج) که شهید سید عباس موسوی آن را تاسیس کرده بود تحصیلات حوزوی خود را پی گرفت و در همان حال به فعالیت های سیاسی در جنبش امل مشغول شد و مسول سیاسی جنبش امل در منطقه بقاع شد.

    تاسیس حزب الله

    پس از آنکه امام موسی صدر در لیبی به صورت مرموزی ربوده شد، اختلافات بسیاری در سطح رهبری جنبش امل به وجود آمد که در اثر آن و خروج عده ای از رهبران از این جنبش، حزب الله لبنان تاسیس شد. سید حسن در حزب الله نیز مسولیت های مختلفی را عهده دار شد از جمله عضویت در شورای رهبری حزب الله. اما از فضای درس و بحث فاصله نگرفت و به تحصیلات علمی خود ادامه داد تا جاییکه در سال 1989 برای تکمیل تحصیلات خود به قم مسافرت کرد. اما حملات گسترده اسراییل به لبنان و مبارزات حزب الله به او اجازه نداد بیش از یک سال در قم بماند و مجددا به لبنان بازگشت تا در کنار برادرانشان به مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی بپردازد.

    شهادت سید عباس موسوی

    در سال 1992 و پس از شهادت سید عباس موسوی دبیرکل وقت حزب الله لبنان ، با اجماع شورای رهبری حزب الله سید حسن نصرالله به عنوان دبیرکل جدید این جنبش شناخته شد. شهادت سید عباس موسوی به همراه خانواده اش تاثیر به سزایی در روحیه مردم لبنان و به خصوص رزمندگان حزب الله گذاشت و پس از آن بود که مبارزات و حملات حزب الله شکل جدیدی به خود گرفت و حمایت عمومی در میان مردم لبنان از حزب الله رو به فزونی نهاد. در این میان اسراییل نیز در سال های 1993 و 1996 عملیات های خوشه های خشم و تصفیه حساب را به اجرا گذاشت که با مقاومت سرسختانه حزب الله که از کمترین امکانات نظامی برخوردار بود روبه رو شد.

    شهادت فرزند ارشد

    سپتامبر 1997 دو تن از رزمندگان حزب الله در حمله به یکی از مواضع ارتش اسرائیل در منطقه جبل الرفیع در جنوب لبنان به شهادت رسیده و پیکر آنان به دست نیروهای اسرائیلی افتاد. تلویزیون اسرائیل بدون اطلاع از هویت این دو نفر، تصویر خون آلود آنان را به نمایش گذاشت، به سرعت مشخص گردید که یکی از این دو تن، سید هادی فرزند سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله می باشد. انتشار این خبر همانند بمبی در جامعه لبنان صدا کرد و تحول بسیار مهمی در پی داشت.  در تاریخ لبنان، چه در زمان جنگ داخلی و چه در مقابله با تجاوز نظامی اسرائیل، هیچگاه دیده نشد که فرزند یکی از رهبران گروهای سیاسی و یا شبه نظامیان در راه مبارزه کشته شده باشد.   این واقعه موجی از احساسات جوشان همدردی، احترام و شیفتگی را نسبت به دبیر کل حزب الله در میان تمامی طوائف مذهبی لبنان در پی داشت به گونه ای که همه آحاد ملت لبنان از هر دین و مذهبی، تحت تاثیر شدید این واقعه قرار گرفتند. رهبران سیاسی لبنان نیز یکی پس از دیگری به دیدار سید حسن نصر الله رفته و ضمن گفتن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سید هادی نسبت به شخصیت مبارز و صادق دبیر کل حزب الله مراتب قدردانی و احترام خود را ابراز داشتند. این ابراز همدردی و احترام منحصر به لبنان نبود و افرادی چون امیر عبد الله ولیعهد عربستان نیز برای اولین بار در تاریخ حزب الله، با ارسال پیام تسلیت برای دبیر کل حزب الله، حمایت خود را از مقاومت اسلامی اعلام نمود.

    سال2000 طعم شیرین پیروزی

    در سال 2000 و در زمانی که مذاکرات عرفات و مسوولان آمریکایی و اسراییلی برای حل کشمکش خاورمیانه راه به جایی نبرده بود، ارتش اسراییل در یک حرکت یک جانبه و بدون گرفتن کمترین امتیازی از حزب الله، از اراضی اشغالی جنوب لبنان عقب نشینی کرد و به جز مناطق محدود مزارع شبعا نیروهای خود را از همه مناطق تحت اشغال عقب کشید. این شکست مفتضحانه، علاوه بر استحکام بخشیدن به مواضع حزب الله مبتنی بر مقاومت باعث شد تا سید حسن نصرالله به موفقیتی بی سابقه در میان اعراب دست یابد تا این که به عنوان مهمترین شخصیت جهان عرب شناخته شود. از سویی دیگر حزب الله لبنان با تکیه بر این موفقیت توانست حضور خود را در عرصه سیاسی لبنان تقویت کند تا جایی که علاوه بر حضور پرتعداد در پارلمان لبنان سکان تعدادی از وزارتخانه ها را نیز به دست گیرد.

    انتفاضه درسی از حزب الله

    پیروزی های پی در پی حزب الله در عرصه های مختلف سیاسی و نظامی در میان فلسطینیان نیز تاثیر خود را بر جای گذاشت. مردم آواره فلسطین به خصوص جوانان که سال ها دل به روند مذاکرات صلح خاورمیانه بسته بودند دریافتند که با مذاکره مشکل فلسطینیان و رژیم اشغالگر حل نمی شود و با این پیش زمینه انتفاضه دوم مسجدالاقصی شکل گرفت. انتفاضه ای که به حماس قدرتی دیگر بخشید و با پیروزی حماس در انتخابات فلسطین وارد مرحله ای جدید شد. مرحله ای که دیگر با جنگ شش روزه اعراب و اسراییل پایان نمی یابد چه آنکه نصرالله در پیام خود چنین گفت:

    از حالا به بعد شما جنگی تمام‌عیار خواستید پس این هم جنگ تمام عیار شما این را خواستید. حکومت شما خواست قواعد بازی تغییر کند پس بنابراین، قواعد بازی تغییر می‌کند. شما نمی‌دانید امروز با چه کسی می‌جنگید. شما با فرزندان محمد (ص)، علی، حسن و حسین (ع) و با اهل بیت رسول خدا و اصحاب او وارد جنگ شده‌اید. شما با قومی می‌جنگید که ایمانی فراتر و برتر از همه انسان‌های این کره خاکی دارد. شما خواستار جنگی تمام‌عیار با قومی شدید که به تاریخ، فرهنگ و فرهنگ خود افتخار می‌کند و قدرت مادی، امکانات، مهارت، خرد، آرامش، رویا، عزم، ثبات و شجاعت دارد و به امید و یاری خدا روزهای آینده را میان ما و شما خواهیم دید.

    یادداشت حامد باعنوان قرآن و هشدار به صهیونیست‏ها را بخوانید.


    پیامبر اعظم نظرات دیگران ( )