سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اشتیاق روحانیون ایرانی برای وبلاگ نویسی - رسانه




حکمتی نیست جز به همراه عصمت . [امام علی علیه السلام] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
اوقات شرعی
کل بازدیدها:263956 .:. بازدید امروز:5
موضوعات نوشته ها

لینک به لوگوی من
اشتیاق روحانیون ایرانی برای وبلاگ نویسی - رسانه

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • اشتیاق روحانیون ایرانی برای وبلاگ نویسی نویسنده: محمد جواد
    شنبه 85/8/13 ساعت 10:26 صبح

    آن چه در پی می آید تنها ترجه مقاله ایست که چندی پیش در روزنامه گاردین انگلیس منتشر شد و به هیچ وجه دیدگاه های شخصی مترجم را در بر نمی گیرد.

     

    اشتیاق روحانیون ایرانی برای وبلاگ نویسی

    روزنامه گاردین 11 اکتبر 2006

     اشتیاق برای وبلاگ نویسی در میان روحانیون محافظه کار ایرانی به صورت غیر قابل پیش بینی افزایش یافته است.

    پس از آنکه رییس جمهور احمدی نژاد وبلاگ خود را راه اندازی کرد، بسیاری از آیت الله ها ، طلاب حوزه های علمیه و علمای دینی در حال دیدن آموزش برای ساخت وبلاگ های شخصی هستند.

    این آموزش ها را دفتر تازه تاسیسی با عنوان دفتر توسعه وبلاگ دینی مستقر در قم – پایگاه سنتی روحانیون ایرانی – ارایه می دهد. که این آموزش ها بیشتر محتوای وبلاگ ها و همچنین نکات فنی چگونگی راه اندازی وبلاگ ها را در برمی گیرد. درا ین میان حدود 300 روحانی و طلبه دینی با شرکت در کلاس های این دفتر وبلاگ شخصی خود را راه اندازی کرده اند.

    وبلاگ نویسی روحانیون ایرانی از دریچه ای دیگر بسیار عجیب می نماید چه آنکه مقامات ایرانی سخت گیری های شدیدی را در مورد وبلاگ نویسان سیاسی مخالف سیاستهای خود اتخاذ کرده اند. بسیاری از وبلاگ نویسان در سالهای اخیر بدین واسطه دستگیر شده اند در حالی که بسیاری از سایتها هم با استفاده از نرم افزارها و فناوری آمریکایی مشمول فیلتر گذاری شده اند.

    تعداد وبلاگ نویسان ایرانی بین 75 تا 100 هزار نفر تخمین زده می شود که اکثر آنها از ورود به مسایل سیاسی پرهیز کرده و بیشتر در حوزه مسایل اجتماعی، فرهنگ و مسایل جنسی مطلب می نویسند.

    تمایل برای وبلاگ نویسی از زمانی در ایران اوج گرفت که تندروهای مذهبی بسیاری از روزنامه ها و مجلات لیبرال وابسته به جنبش اصلاح طلبی ایران را در سال 2001 توقیف کردند. از آن پس وبلاگ نویسی به عنوان پدیده ای نو در میان نسل جوان کاربران ایرانی مطرح شده است.

    آقای احمدی نژاد نیز در ماه گذشته وبلاگ شخصی خود را که ضمیه سایت رسمی ریاست جمهوری ایران است راه اندازی کرده. در اولین مطلبی که وی در وبلاگ شخصی اش نوشته به سرگدشت شخصی  و همچنین دیدگاه های سیاسی اش پرداخته و از قصد آمریکا و اسراییل برای شروع جنگ جهانی دوم سخن رانده است.

    لینک مقاله


    رسانه نظرات دیگران ( )