سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاش من یک ایرانی بودم! - رسانه




گفتگو با دانشمند در زباله دان، از گفتگوی با نادانان بر پشتیهای زربفات بهتر است . [امام کاظم علیه السلام] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
اوقات شرعی
کل بازدیدها:263985 .:. بازدید امروز:1
موضوعات نوشته ها

لینک به لوگوی من
کاش من یک ایرانی بودم! - رسانه

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • کاش من یک ایرانی بودم! نویسنده: محمد جواد
    شنبه 85/8/20 ساعت 8:34 عصر

    از ویژگی های اطلاع رسانی و ارایه اخبار با استفاده از اینترنت امکان دوسویه بودن رسانه است. چه آنکه در انواع دیگر از رسانه مانند روزنامه و مجلات، رادیو و تلویزیون، مخاطب فقط گیرنده است هرچند می تواند با ارایه دیدگاه هایش البته نه از طریق دریافت مطالب سهمی در آن نوع رسانه داشته باشد. هر کس که مخاطب هر یک از این انواع مختلف رسانه باشد نه با همان ابزار بلکه با کمک گرفتن از ابزارهای دیگر ارتباطی است که می‏تواند با رسانه مطبوعش ارتباط گیری کند. مخاطب تلویزیون و رادیو نه از طریق تلویزیون و رادیو بلکه از طریق نامه، تلفن و یا ای میل است که می‏توانند با این رسانه ها ارتباط برقرار کنند اما اینترنت به عنوان جدیدترین رسانه تنها رسانه‏ایست که از همان طریق که مطالب خود را به مخاطب می‏رساند از  همان طریق هم آنها را در بحث‏ها مشارکت داده و دیدگاه‏های آنها را منعکس می‏کند.
    اما نکته‏ای که به خاطر آن این مقدمه را چیدم....
    چند وقت پیش که مانور پیامبر اعظم(ص) در ایران و به خصوص در منطقه خلیج فارس برگزار شد، انعکاس وسیع و متفاوتی را در میان رسانه‏های منطقه‏ای و بین‏المللی در پی داشت. یکی از این رسانه‏ها که سعی داشت این رزمایش را در جهت تهدید کشورهای عربی منطقه قلمداد کند الجزیره بود. یکی از خبرهایی که الجزیره از رزمایش پیامبر اعظم(ص) منعکس کرده بود خبری بود با عنوان : «ایران سه مدل جدید از موشک ها را امتحان کرد» و همراه آن عکس زیر را قرار داده بود.


    در ادامه این خبر از خوانندگان خواسته بود تا دیدگاه‏های خود را درباره این حرکت ایران بنویسند. من از میان دیدگاه‏های مختلفی که در ادامه این خبر آمده بود 10 دیدگاه را انتخاب کردم.(خوشبختانه اکثر نظرات مطرح شده در حمایت از ایران و مخالفت با آمریکا و اسراییل و نوع خبررسانی الجزیره! بود.)
    1- احمد عبدالله از عربستان سعودی: تا زمانی که هیچ دولت عربی جرات تهدید اسراییل را  ندارد، پس ایران یک دولت عربی جدید است.
    2- ابو محمد از سودان: ان تنصرواالله ینصرکم ... جمهوری اسلامی در زمانی که امت اسلامی به دلیل ضعف روسا و امرایش در ذلت به سر می‏برد باعث فخر و عزت مسلمانان  شده است.
    3- امیر از فلسطین: الجزیره، عکسی بهتر از این پیدا نکرده که همراه این خبر قرار دهد که سعی در القای ایجاد تروریسم مذهبی دارد.
    4- عبدالرزاق از مغرب: خداوند بین شیعه و سنی وحدت ایجاد کند و آنها را بر دشمنانشان پیروز گرداند.
    5- الشهرتانی از الجزایر: از ایران می‏خواهم تا هرچه زودتر منطقه خلیج فارس را کاملا تصرف کند تا لااقل دست آمریکایی ها از آن کوتاه شود.
    6- حبیب از تونس: نتیجه این رزمایش چیست؟ آن هم تا زمانی که اعراب تصور می‏کنند ایران برای آنها از اسراییل خطرناک‏تر است.
    7- احمد: آیا این موشک‏ها برای مبارزه با دشمان امت اسلامی است؟ بلکه هدف ایران تهدید کشورهای عربی منطقه است.
    8- عصام: این حق طبیعی ایران است که در مقابل تهدیدات دشمنان دست به این گونه رزمایش ها بزند. هر کشور دیگری هم که مانند ایران اینگونه هرروز تهدید به حمله نظامی می‏شد نیاز به موشک و دیگر امکانات دفاعی دارد.
    9- متعب الحطاب از کویت: خدا حافظ اسد را بیامرزد که از قدرت ایران در مقابل دشمن صهیونیستی آگاه بود و با آنان همکاری کرد. ای  احمدی نژاد به پیش برو! پیروزی از جانب خداست.
    10- حسن فتحی: کاش یک روز صبح از خواب بیدار می‏شدم و خود را یک ایرانی می‏یافتم. متعلق به وطن قهرمانان و دلیران روزگار.


    رسانه نظرات دیگران ( )