سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کدام استقلال کدام پیروزی دو روی یک سکه - رسانه




[ و به نویسنده خود عبید اللّه بن ابى رافع فرمود : ] دواتت را لیقه بینداز و از جاى تراش تا نوک خامه‏ات را دراز ساز ، و میان سطرها را گشاده دار و حرفها را نزدیک هم آر که چنین کار زیبایى خط را سزاوار است [نهج البلاغه] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
اوقات شرعی
کل بازدیدها:263963 .:. بازدید امروز:12
موضوعات نوشته ها

لینک به لوگوی من
کدام استقلال کدام پیروزی دو روی یک سکه - رسانه

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • کدام استقلال کدام پیروزی دو روی یک سکه نویسنده: محمد جواد
    دوشنبه 85/9/6 ساعت 4:52 عصر

    شب گذشته در مدرسه معصومیه فیلم کدام استقلال کدام پیروزی مسعود ده نمکی به نمایش درآمد و بعد از فیلم هم خود ده‏نمکی درباره فیلم صحبت کرد.
    نمی‏دانم این فیلم یا فیلم قبلی ده‏نمکی(فقر و فحشا) را دیده‏اید یا نه؟ اما باید گفت ده‏نمکی شروع خوبی داشته و با موضوعی جنجال برانگیز که همان فقر و غنا و عدالت است وارد میدان هنر شده است. کدام استقلال کدام پیروزی تعریضی دارد به نزاع های سیاسی موجود در کشور. نزاع‏هایی که هیچ دردی از مردم را درمان نمی‏کند و فقط یک روی سکه سیاست است. در فیلم همان‏گونه که از علاقه و عشق مردم به دو تیم پرهوادار پایتخت اشاره شده، تفاوت زندگی این دو قشر نیز به تصویر کشیده شده است.
    کدام استقلال کدام پیرزوی نشان می‏دهد که چگونه به جای اینکه فوتبال در خدمت فرهنگ درآید، این فرهنگ است که به خدمت آن درآمده آن هم نه فرهنگی سطحی که فرهنگ عمیق اسلامی، ایرانی. آن بخش از فیلم که مداحی ائمه در وصف فوتبالیست ها و با همان سبک مجالس مداحی خوانده می‏شود یکی از بزرگ ترین عبرت‏های آن است.
    در بخش دیگری از فیلم به حادثه فروردین سال گذشته و کشته شدن هفت نفر از هموطنانمان در اثر بی‏تدبیری مسولان فدراسیون فوتبال اشاره شده است و عزاداری خانواده‏های آنان در تقابل با پیروزی مردم از حضور در جام جهانی به تصویر کشیده شده است.
    همه حرف فیلم همان چیزیست که ده‏نمکی خودش هم آن را در جلسه دیشب گفت:
    «فوتبال، امروز ابزاریست در دست قدرتمندان تا مردم و مستضعفان را مشغول نگه دارند و خود بدون دغدغه به فعالیت‏هایشان بپردازند.»


    رسانه نظرات دیگران ( )