سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هولوکاست؛ قرون وسطی اروپا - رسانه




[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان بر چهار پایه استوار است ، بر شکیبایى ، و یقین و داد و جهاد . و شکیبایى را چهار شاخه است : آرزومند بودن ، و ترسیدن ، و پارسایى و چشم امید داشتن . پس آن که مشتاق بهشت بود ، شهوتها را از دل زدود ، و آن که از دوزخ ترسید ، از آنچه حرام است دورى گزید ، و آن که ناخواهان دنیا بود ، مصیبتها بر وى آسان نمود ، و آن که مرگ را چشم داشت ، در کارهاى نیک پاى پیش گذاشت . و یقین بر چهار شعبه است : بر بینایى زیرکانه ، و دریافت عالمانه و پند گرفتن از گذشت زمان و رفتن به روش پیشینیان . پس آن که زیرکانه دید حکمت بر وى آشکار گردید ، و آن را که حکمت آشکار گردید عبرت آموخت ، و آن که عبرت آموخت چنان است که با پیشینیان زندگى را در نوردید . و عدل بر چهار شعبه است : بر فهمى ژرف نگرنده ، و دانشى پى به حقیقت برنده ، و نیکو داورى فرمودن ، و در بردبارى استوار بودن . پس آن که فهمید به ژرفاى دانش رسید و آنکه به ژرفاى دانش رسید از آبشخور شریعت سیراب گردید ، و آن که بردبار بود ، تقصیر نکرد و میان مردم با نیکنامى زندگى نمود . و جهاد بر چهار شعبه است : به کار نیک وادار نمودن ، و از کار زشت منع فرمودن . و پایدارى در پیکار با دشمنان ، و دشمنى با فاسقان . پس آن که به کار نیک واداشت ، پشت مؤمنان را استوار داشت ، و آن که از کار زشت منع فرمود بینى منافقان را به خاک سود ، و آن که در پیکار با دشمنان پایدار بود ، حقى را که بر گردن دارد ادا نمود ، و آن که با فاسقان دشمن بود و براى خدا به خشم آید ، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخیز وى را خشنود نماید . و کفر بر چهار ستون پایدار است : پى وهم رفتن و خصومت کردن و از راه حق به دیگر سو گردیدن و دشمنى ورزیدن . پس آن که پى وهم گرفت به حق بازنگشت ، و آن که از نادانى فراوان ، خصومت ورزید ، از دیدن حق کور گشت ، و آن که از راه حق به دیگر سو شد ، نیکویى را زشت و زشتى را نیکویى دید و مست گمراهى گردید ، و آن که دشمنى ورزید راهها برایش دشوار شد و کارش سخت و برون شو کار ناپایدار . و شک بر چهار شعبه است : در گفتار جدال نمودن و ترسیدن و دو دل بودن ، و تسلیم حادثه‏هاى روزگار گردیدن . پس آن که جدال را عادت خود کرد ، خویش را از تاریکى شبهت برون نیاورد ، و آن که از هر چیز که پیش رویش آمد ترسید ، پیوسته واپس خزید ، و آن که دو دل بود پى شیطان او را بسود ، و آن که به تباهى دنیا و آخرت گردن نهاد هر دو جهانش را به باد داد . [ و پس از این سخن گفتارى بود که از بیم درازى و برون شدن از روش کارى که در این کتاب مقصود است نیاوردیم . ] [نهج البلاغه] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
اوقات شرعی
کل بازدیدها:264433 .:. بازدید امروز:47
موضوعات نوشته ها

لینک به لوگوی من
هولوکاست؛ قرون وسطی اروپا - رسانه

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • هولوکاست؛ قرون وسطی اروپا نویسنده: محمد جواد
    پنج شنبه 84/10/22 ساعت 12:12 صبح

    پس از گذشت 61 سال از جنگ دوم جهانی هنوز هم کسی حق ندارد درباره افسانه کشتار یهودیان دربازداشتگاههای آلمان تحقیق کند در حالیکه فیلم ها , روزنامه ها , کتابها و متون درسی اروپا آکنده از افسانه هولوکاست است و قوانین اروپا به هیچ محققی اجازه بررسی و نقد این ادعا را نمی دهد. این نوع برخورد با محققین و اندیشمندان در کشورهای مدعی دمکراسی نشان از عدم صحت آنها در ادعاهایشان دارد.

     در قاره ای که خود را مهد دمکراسی می داند و به ماده 11 اعلامیه حقوق بشر می بالد تاریخ قرون وسطی در غرب مجددا در حال شکل گیری است و تاریخ در غرب دوباره تکرار می شود ولی این بار صهیونیستها دور جدیدی از تفتیش عقاید به سبک قرون وسطا را در اروپا به جریان انداخته اند. اینکه اندیشمندان و محققانی مثل « روژه گارودی » در فرانسه و « ایروینگ » در اتریش و دهها مورخ دیگر در سراسر اروپا به خاطر تحقیق و ارائه مستنداتی مبنی بر افسانه بودن کشتار یهودیان به مانند گالیله به محاکمه و حبس کشیده می شوند , نشان می دهد که ادعای وجود دمکراسی در غرب , صرفا یک طبل توخالی است .

    غرب در مواجهه با پدیده هایی مانند « آزادی » , « حقوق بشر » و « دمکراسی » همواره گزینشی عمل می کند , به همین دلیل است که نویسنده ای مانند سلمان رشدی مرتد که به عقاید بیش از 1,5 میلیارد مسلمان اهانت کرده , در این قاره با آغوش باز پذیرفته شده و مورد تشویق قرار می گیرد ولی نویسندگانی مانند « روژه گارودی » و « ایروینگ » که می خواهند ابعاد یک دروغ سیاسی و جعل تاریخی را فاش کنند , از سوی مدعیان آزادی به بند کشیده می شوند.

    در همین زمینه:

    همایش اینترنتی هولوکاست؛ اسطوره پردازی صهیونیسم


    رسانه نظرات دیگران ( )