سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عرفه+فلسفه+دعای عهد - رسانه




[ و ابو جعفر محمد بن على باقر از او ( ع ) حکایت کرد که فرمود : ] دو چیز در زمین مایه أمان از عذاب خدا بود ، یکى از آن دو برداشته شد پس دیگرى را بگیرید و بدان چنگ زنید : امّا امانى که برداشته شد رسول خدا ( ص ) بود . و امّا امانى که مانده است آمرزش خواستن است . خداى تعالى فرماید « و خدا آنان را عذاب نمى‏کند حالى که تو در میان آنانى و خدا عذابشان نمى‏کند حالى که آمرزش مى‏خواهند » [ و این از نیکوتر لطایف معنى را برون آوردن است و ظرافت سخن را آشکار کردن . ] [نهج البلاغه] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
اوقات شرعی
کل بازدیدها:264142 .:. بازدید امروز:12
موضوعات نوشته ها

لینک به لوگوی من
عرفه+فلسفه+دعای عهد - رسانه

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • عرفه+فلسفه+دعای عهد نویسنده: محمد جواد
    پنج شنبه 84/10/29 ساعت 9:23 عصر

    صبح روز سه‏شنبه هفته قبل(روز عرفه) کلاس فلسفه داشتیم. ساعت حدودا هفت صبح بود که صدای آشنایی از بیرون کلاس به گوشم رسید. خوب که دقت کردم متوجه شدم صدای دعای عهد است که از بیرون کلاس به گوش می‏رسد. استاد مشغول درس دادن بود اما دل من سر کلاس نبود؛ بنابر استدلال شیخ اشراق، موجود اشرف در رتبه وجودی قبل از سایر موجودات قرار دارد.......یا حیُا قبل کل حی و یا حیُا بعد کل حی و یا حیُا حین لا حی، یا محی الموتی و ممیت الاحیا، یا حی لااله الا انت......امکان مساوی با ضرورت است و ملاک معلولیت، ضعف وجودی........اللهم اجعلنی من انصاره و اعوانه، والذابُین عنه، والمسارعین الیه فی قضاء حوائجه، و الممتثلین لاوامره.......برهان هوای طلق ابن سینا در واقع همان علم حضوری و تلقین به آن است.......فاظهر اللهم لنا ولیک وابن بنت نبیک، المسمُی باسم رسولک، حتی لا یظفر بشی من الباطل الا مزُقه، و یحقُ الحقُ و یحقُقه......

    برحمتک یا ارحم الراحمین....برای جلسه آینده پیش مطالعه فراموش نشود.

     *********


    دل نوشته‏ها نظرات دیگران ( )