سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پایان جاده افراط و تفریط کجاست؟ - رسانه




بر [شمار] برادران خود بیفزایید ؛ زیرا هرمؤمنی را در روز قیامت، شفاعتی است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
اوقات شرعی
کل بازدیدها:263980 .:. بازدید امروز:29
موضوعات نوشته ها

لینک به لوگوی من
پایان جاده افراط و تفریط کجاست؟ - رسانه

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • پایان جاده افراط و تفریط کجاست؟ نویسنده: محمد جواد
    شنبه 84/11/29 ساعت 12:33 صبح

    قبل‏ترها زمانی که فیلم سخنرانی‏های دکتر عباسی در دانشگاههای کشور پخش شده بود و همه جا نقل محافل بود از آزادگی و بیان حقایق و آرمانگرایی او خوشم آمد هر چند معتقد بودم افراط و تفریط‏ها و یکجانبه نگریهای در سخنان وی وجود دارداما امیدوار بودم در گذشت زمان ترکیب آرمانگرایی و واقع بینی به جامع نگری دکتر عباسی منجر شود اما وقتی سخنرانی اخیر ایشان در تالار شهید مفتح دانشگاه تهران را مشاهده کردم بسیار تاسف خوردم بر آنچه ایشان در این جمع مطرح کرده بود.

    1- در بخشی از سخنان؛ آقای عباسی بدون مشخص کردن هیچ مبنایی به تقسیم کردن نوع فعالینهای شیطان پرداخته است در حالی که آموزه های دینی ما را به مبارزه با شیطان به عنوان مصداق هر شری فرا می‏خواند نه اسیر شدن در گیر و بندهای شیطان شناسی.

    2- در جای دیگری آقای عباسی چنین می‏گوید که بی نیاز از هر شرحی است: هرگاه کلمه "ساعت" گفته می‌‏شود شما روی مچ خود را نگاه می‌‏کنید و کسی که برای اولین بار کلمه "ساعت" را روی این وسیله قرار داد یک عمل شیطانی انجام داد زیرا این کلمه، در قرآن آمده است و هر گاه این کلمه می‌‏آید باید تن و بدن انسان بلرزد و از آن زلزله نهایی و واقع‌‏شدن قیامت وحشت کند اما ما چه راحت از کنار آن می‌‏گذریم. 

    3- دکتر عباسی در بخش دیگری از این سخنان تصویرهایی که از ائمه و با نیت محبت و به دست محبان اهل بیت صورت گرفته هم ردیف کاریکاتورهای توهین به پیامبر می شمارد و چنین می‏گوید:تا زمانی که انسان‌‏هایی در دانمارک هستند که کاریکاتور بکشند و تا زمانی که انسان‌‏هایی در درون جمهوری اسلامی هستند که تصاویر قدی از حضرت ابوالفضل(علیه‌‏السلام‌‏) و امام حسین(علیه‌‏السلام) بکشند؛ علم درست کنند و روی دوش بگیرند شیطان نیازی به کثیف‌‏کردن و غلیظ‌‏کردن خود ندارد.

    4- لطفا استدلال آقای عباسی در مورد سوار نشدن به بنز آلمانی را ببینید:ننگ بر مسؤولی در جمهوری اسلامی باد که سوار خودرویی شود که صدراعظم آلمان، سازنده آن، حرکت نشریات دانمارک را تأیید می‌‏کند و ننگ‌‏بر چنین مسؤولی که با رأی مردم روی کار آمده است اگر سوار بنز آلمانی شود.  اگر باز بحث تحریم این کشورها مطرح بود تا اندازه ای معقول است اما خودرویی که خریداری شده چون صدر اعظم کشور تولیدکننده اش از اهانت حمایت کرده پس نباید سوارش شد بسیار نامعقول است.

    بر آیند کلی سخنان دکتر عباسی نشان از خروج ایشان از جاده اعتدال و گرفتار آمدن در افراط و تفریطهایی است که پایان آن مشخص نیست.



    رسانه نظرات دیگران ( )