سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ سامرای مقدس - رسانه




دانش، تو را به آنچه خدایت بدان فرمان داده راهنمایی می کند و زهد، راه ترا به سوی آن آسان می گرداند . [امام علی علیه السلام] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
اوقات شرعی
کل بازدیدها:263983 .:. بازدید امروز:32
موضوعات نوشته ها

لینک به لوگوی من
وبلاگ سامرای مقدس - رسانه

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • وبلاگ سامرای مقدس نویسنده: محمد جواد
    چهارشنبه 84/12/10 ساعت 11:37 عصر

    یک هفته پیش بود (چهارشنبه سوم اسفند) که واقعه تاسف بار حمله به حرم امامین شریفین عسکریین دل همه مسلمانان را داغدار کرد و سیل محکومیتها و اعتراضها به این حرکت تروریستی آغاز شد. یکی از این محکومیتها پیام آیت الله فاضل لنکرانی بود که در آن از همه مسلمانان خواسته بود صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند. آن شب به این فکر میکردم که من چه نقشی میتوانم در این اعتراض اسلامی داشته باشم که دوست عزیزم احمد نجمی زنگ زد و پیشنهاد تاسیس یک وبلاگ به زبان انگلیسی برای مخاطبین غیر ایرانی را داد. ایده بکر و جالبی بود هرچند برای ما که زبانمان خیلی خوب هم نیست کار سختی بود، به هر حال همان شب در بلاگ اسپات Holy Samarra را ثبت کردم هر چند اول خواستم سامرای خالی را بگیرم اما قبلا ثبت شده بود. سعی من و دوستان دیگر در مطالب منتشره در وبلاگ بر این بود که اخباری را که بسیاری از جهانیان به علت سانسور شدید حاکم بر رسانه های جهانی به آن دسترسی ندارند در دسترس مخاطبان خود قرار دهیم. در چند روز پس از حادثه اکثر رسانه های خارجی خبر از وقوع درگیری های داخلی و جنگ طایفه ای در عراق میدادند و اخباری که به نوعی باعث ایجاد وحدت بین گروههای عراقی میشد به شدت سانسور میشدند. علاوه بر اخبار، مقالات و تحلیلهایی هم که به این حادثه و تبیین عواقب آن و زمینه های بروز می پرداخت را در وبلاگ قرار میدادیم.

    پس از اینکه روز جمعه ایسنا، بازتاب، مهر، فردا و انتخاب و شنبه روزنامه همشهری و روزهای بعد روزنامه های ایران، الوفاق و ایران دیلی خبر تاسیس وبلاگ را منتشر کردند تعداد خوانندگان وبلاگ رو به فزونی گذاشت و در پی آن پیامها و نظرات بسیاری به ما رسید.

    نظراتی که در این مدت در وبلاگ سامرای مقدس قرار میگرفت نشان از تنوع طیف مخاطبین وبلاگ داشت. برخی تشکر کرده و برخی انفجار سامرا را محکوم میکردند و آمریکا را مسبب آن می دانستند و برخی دیگر این را کار ایران میدانستند و عده ای از دشمنان مسلمین هم از وقایع اتفاق افتاده در عراق اظهار خوشنودی می کردند. اما جدای از همه این مسایل این تجربه جدید از وبلاگ نویسی برای مخاطب غیر ایرانی و انگلیسی زبان در نوع خودش درسی جدید در دنیای رسانه های الکترونیکی برا ی من بود وراهکاراهای جدیدی را برای فعالیت رسانه ای در فضای شبکه پیش رویم قرار داد.

     


    رسانه نظرات دیگران ( )