سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نشست تخصصی راهکارهای حضور اینترنت و وبلاگ در رسانه ملی - رسانه




[ و به عمار پسر یاسر فرمود ، چون گفتگوى او را با مغیره پسر شعبه شنود . ] عمار او را واگذار ، چه او چیزى از دین بر نگرفته جز آنچه آدمى را به دنیا نزدیک کردن تواند ، و به عمد خود را به شبهه‏ها در افکنده تا آن را عذرخواه خطاهاى خود گرداند . [نهج البلاغه] پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
اوقات شرعی
کل بازدیدها:264240 .:. بازدید امروز:25
موضوعات نوشته ها

لینک به لوگوی من
نشست تخصصی راهکارهای حضور اینترنت و وبلاگ در رسانه ملی - رسانه

دوستان من

جستجو در متن وبلاگ

جستجو:

اشتراک در خبرنامه
 

آرشیو

آهنگ وبلاگ

وضعیت من در یاهو
  • نشست تخصصی راهکارهای حضور اینترنت و وبلاگ در رسانه ملی نویسنده: محمد جواد
    پنج شنبه 85/5/12 ساعت 8:31 عصر

    امروز نشست تخصصی بررسی راهکارهای حضور اینترنت و وبلاگ در رسانه ملی با حضور جمعی از مدیران ارشد صداوسیما و کارشناسان رسانه و صاحبنظران حوزوی در قم برگزار شد.

    من خودم دوست دارم یک جور دیگر از این نشست گزارش بدهم اما به خاطر گل روی آقای نجمی( همون حاجآقای جوون و خوش تیپی که عکس انتخاباتی اش پایین عکسها است) دو ورژن از گزارش را می نویسم. یکی نسخه رسمی و دیگری غیررسمی که البته بیشتر به حواشی می پردازد. اگر حوصله این ورژن اول را ندارید همان اول برود سراغ دومی. راستی عکس ها را هم ببینید.

    نسخه اول (رسمی)

    در نشست تخصصی راهکارهای حضور اینترنت و وبلاگ در رسانه ملی، مهندس مهدی افراسیابی معاون فنی سازمان صدا و سیما با اشاره به افق رسانه ای صدا وسیما گفت: یکی از اصول و ارزش های حاکم بر رسانه ملی که در افق ده ساله صداوسیما به عنوان منشور رسانه ای مطرح است، نیاز، مصلحت و میل مخاطبان برنامه های صداوسیما است و از این رو تولید و عرضه محتوی در عرصه شبکه های رایانه ای هم با این رویکرد صورت می گیرد.

    رییس هیات مدیره شرکت سروش رسانه با بیان دیدگاه های متفاوت در زمینه برخورد با فناوری های روز گفت: آن چه در برخورد با فناوری های نوین و به خصوص اینترنت باید به آن توجه کرد شناخت دقیق از آن فناوری و رسانه و پس از آن برنامه ریزی و جهت دهی مناسب برای استفاده از آن است.

    افراسیابی افزود: متاسفانه در کنار این دیدگاه دو نظریه دیگر وجود دارد که بنا بر نظریه اول باید به صورت کلی با این فناوری ها و رسانه های جدید مبارزه کرد و بر اساس نظریه دیگر به صورت کامل باید با رسانه های جدید همکاری کرد در حالی که حد وسط میان این دو نظریه باید برگزید که همان استفاده از فناوری های جدید با ایجاد فرهنگ مناسب آن و برنامه ریزی است.

    معاون فنی سازمان صدا و سیما در پایان با اشاره به ضرورت استفاده از محتوی مفید موجود در شبکه جهانی اینترنت گفت: ما به عنوان رسانه ملی، استفاده از وبلاگ را در صداو سیما ضروری می دانیم و به دنبال بررسی راهکارهای این حضور هستیم و امیدواریم با برگزاری جلساتی مانند این حضور اینترنت و وبلاگ در عرصه رسانه ملی محقق شود.

    در ادامه این نشست حجت الاسلام بیات مدیر رادیو معارف با اشاره به آیه واعدوا لهم مااستطعتم من قوه گفت: بر اساس این آیه مسلمانان باید با توجه به موقعیت زمانی و مکانی خود همه ابزارهای موجود برای مبارزه با دشمن را به کاربندند و در زمان ما یکی از این ابزارها اینرنت و رسانه های الکترونیک است که باید از آنها تا جای ممکن استفاده کرد.

    بیات افزود: هم اکنوان ابزار و سخت افزار استفاده از اینترنت موجود است و باید به فکرمحتوی برای آن بود.

    وی افزود: رادیو معارف حامی حضور اینترنت و صداوسیما است و از آن استقبال می کند.

    کمال اکبری مدیر خبر رادیو معارف هم در این نشست متغیر بودن محتوی های ارایه شده در اینترنت را یکی از مشکلات پیش روی صداوسیما در جهت انعکاس مطالب وبلاگ ها دانست و گفت: ممکن است پس از معرفی مطالب یک سایت یا وبلاگ محتوی آن تغییر کند و مسایل نامناسبی جای آن را بگیرد همان گونه که بسیاری از نویسنده ها به دلایل مختلف تغییر دیدگاه می دهند و خلاف آن چه قبلا اعتقاد داشتند بنویسند.

    وی یکی دیگر از چالش های حضور اینترنت در رسانه ملی را بحث تبلیغات خواند و گفت: با مطرح کردن اسم وبلاگ ها در واقع از آنها تبلیغ شده و این می تواند حرکت فرهنگی وبلاگ را به سمت تجاری شدن بکشاند.

    اکبری ادامه داد: علاوه بر این وبلاگ محل عرضه تجربیات و دیدگاه های شخصی است در حالیکه صداوسیما برای عامه مردم محتوی تولید و عرضه می کند و این دو در تضادند.

    مهندس ابراهیم خرم نژاد مدیر فنی رادیو معرف نیز در این نشست گفت: هنگامی که یک رسانه جدید به صورت سخت افزاری و ابزاری مطرح می شود باید فرهنگ مناسب با آن را ایجاد کرد و نباید منتظر ماند تا این رسانه فرهنگ خود را وارد کند و سپس به مبارزه با آن بپردازیم.

    وی در ادامه راهکارهای حضور اینترنت در صداوسیما را برشمرد و گفت: باید محتوای اینترنتی را نشانه دار کرد تا بتوان به صورت مناسب از آن استفاده کرد. همچنین نباید از اینترنت به عنوان خروجی صداوسیما یاد کرد بلکه باید آن را یکی از ورودی های اطلاعاتی صداوسیما دانست.

    خرم نژاد در مورد آفت تجاری طرح اینترنت در رسانه ملی گفت: حمایت از محتوای سایتهای مفید لزوما به معنای تبلیغ آنها نیست هر چند می توان ساز و کاری هم برای این نوع از تبلیغ تعریف کرد.

    حجت الاسلام آقامیری معاون موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و مدیر پایگاه اینترنتی حج دیگر شرکت کننده در این نشست بود. آقا میری گفت: تب اینترنت در کشور ما بسیار داغ است اما صدا و سیما همراه با این حرکت نیست و اگر هم در این زمینه کاری می کند سعی بر ایجاد دوسویگی در آن دارد درحالیکه این امر از عهده صداوسیما برنمی آید.

    وی افزود: صداو سیما در این زمینه باید حرکت خود را در راستای اهداف خود پیش گیرد اما مستقیما وارد عرصه اینترنت نشود بلکه با همکاری دیگر مراکز مرتبط در این امر فعالیت نماید.

    مهندس محمدرضا فخری رییس دفتر توسعه وبلاگ دینی و مدیر سایت پارسی بلاگ هم دراین نشست گفت: عدم اعتماد به اینترنت مهم ترین چالش بین اینترنت و صداوسیما است که باعث شده حرکت رسانه ملی به این سمت بسیار با احتیاط باشد.

    وی ادامه داد: محتوی موجود در اینترنت بسیار حجیم و مفید و جدی است و نمی توان به راحتی از آن گذشت و صداسیما باید با سیاستگذاری از این محتوی استفاده نماید.

    نسخه دوم (حواشی)

    1- وقتی که خواستیم وارد صداوسیمای قم بشویم آقای محترم حراست گفت: آقایون آفیش شدند. همراه بنده پرسید: ببخشید آفیش دیگه چه صیغه ایه؟ ... خلاصه دردسرتون ندهم با کلی عز و التماس و به شرط اینکه بچه های خوبی باشیم و از در و دیوار صداوسیما که لابد خیلی محرمانه است عکس نگیریم ما را راه داد ند به سالن جلسه.

    2- طبق معمول این جلسات که تاخیر کاملا طبیعی است! این جلسه هم حدودا با نیم ساعت تاخیر شروع شد.

    3- در بین صحبت هایی که مطرح شد به نظر من صحبت آقای خرم نژاد از همه بهتر بود و راهکارهای عملی هم ارایه داد. در عوض صحبت های آقای اکبری حسابی خون ما را جوش آورد و انگار نه انگار که یک عمری ما وبلاگ نویس بودیم حالا آقا آمده می گه وبلاگ این طور است و آن طور و خطر داد و جیز است و... بگذریم همین آقا آخر جلسه وقتی دید همه دارند از وبلاگ دفاع می کنند شرع کرد حرفهاشو پس گرفتن و توجیه.

    4- جلسه که تمام شد رفیق شفیق ما( احمد آقای نجمی) آمد سراغمان که آقا، خبرنگار صداوسیما تصادف کرده و تو که حالا داری خبر برای ما می نویسی برای صداوسیما هم بفرست که دیدیم حالا خر بیار و باقالی بار کن.

    بگذریم جلسه خوبی بود اگر ادامه پیدا کند و پس از مصوب شدن راهکارهایش در بایگانی پر پیچ و خم جام جم گم و گور نشود.

    و اما این هم عکس ها

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     


    رسانه نظرات دیگران ( )